Wednesday 28 December 2011

bila Aisyah sibuk nak bercakap.

budak ni kan..aiseh men..wa tak tahu nak cakap apa..biasanya kalau saya buat Video Call, dia jual mahai!..rasa nak picit picit jek dia..just now, i called my sister. then i said, i wanted to talk to Luqman al- Hakim who is the eldest, just him okay..


just him okay? repeat lagi..ye..yang 'mendung' sedikit dari these two girls tapi seperti biasa, tengok gambar ni pun dah tau, budak yang suka super imposed ni, gambar dia paling depan kan? nampak manis kan si kenit ini? TATAPI!











tengok ni? dalam semua gambar, si kenit ni nak ada suka tiru lagak orang, that's why bila saya cakap mahu cakap dengan Luqman on the phone, she got jealous, and said, "Aitah nak cakap!" -_-"











dan role dia adalah meniru gaya orang, dan kedua duanya saling suka 'mengkhianati'...tengoklah ghope makcik ni..dahi suak!











dan hampir sama size dengan abang, berbeza takat ketinggian sahaja











dan suka renyih gaya keturunan Ummi Ngah! *jangan tiru saya Aitah!* tetapi, bila dia senyum macam ni, kerisauan bertandang...siaplah korang lepas ni..habes semua ceruk dia masuk..ala ala tikus putih gitu..









ye...sayelah heroin yang mahu bercakap dengan Ummi Ngah itu..



then, dia sibuk2 datang, tergedek gedek jalan, cakap, " Aitah nak cakap!" dan bermulalah conversation kami,

Aisyah: assalamualaikum...<-this salam, she pronounced it as it is written okay? cuma dekat 'u' tu dia panjangkan sedikit! dah jadi macam muallaf dah..

saya: waalaikumussalam..asiyah dah makan ke?

Aisyah: dah! makan loti<- cina sungguh! pelat! LOL ^^

saya: aisyah sayang Ummi Ngah tak?

Aisyah: Aitah sayang Mi Ngah, sayang Tok Mi, Abi Cik, Ajali

saya: Tok Ayah?

Aisyah: Tok Ayah sayang Aitah! <- pandai kau tukar ayat ye budak..hehe
            Mi Ngah, Aitah nak nyani ni, jangan letak tau..jangan tido! <- Pesanan penaja, terima kasih! -_-"
saya: ye ye, Ummi Ngah dengar..*cair taik telinga*

Aisyah: *dah habes nyanyi*, Aitah ada pesilbux! = pencil box! 

saya: *pecah perut*


beginilah gelagat budak yang makin membesar ni..ada sahaja dunia yang dia harus explore. kemahuan seperti abang walaupun hakikatnya si kenit ni tak mampu nak capai, dia bakal suakan kepada Umminya..*hampeh* suara yang serak dan kasar adalah peranan terbaik buat semua orang sakit telinga walau hakikatnya sangat merdu di awal percakapan..walau apa pun..Ummi Ngah tetap boleh bertahan menyayangi kamu....wahahaha..








*adios*
xoxo
TQ for reading!



No comments: