Thursday 30 June 2011

ok ok..ni last post tuk June ni..LOL

salam..
tadi we went out for our Dinner Bash! suke suki jek bagi nama kan?
well..it was Nuur's treat!..so I on sahaja....dinner aka..Birthday treat!...LOL..actually Nuur's birthday is on the same month with me laa...JUNE..so that's why kami rapat..dari kenal biasa biasa sahaja..dia jadi assistant saya..hung out sana sini..handled problem sana sini..jadikan kami rapat..(^_^)v *hugs to Nuur) btw..kami exchange hadiah lah tadi..dia bagi saya treat, so I gave her one of my craft handbags! dia dapat yang ala2 handbag gitu..hik! perfect choice Nuur! alhamdulillah dia suka..bagus bagus bagus....so siapa c Nuur ni? mai kita tengok gambaq no?





inilah Nuur..comel kan dia?



we went to this AP at Sri Gombak



seperti biasalah..dah nama Ayam Penyet..maka kami pong orderlah yang ini..


so Nuur ordered Vanilla with bubble tea..an I ordered Mocha Ice Blended..(sememangnya saya sangat suka Ice Blended) (^_^)v


ok..sekarang masa nak review pasal makanan ni pulak..overall kalau 1 to 5..saya bagi 3 1/2..sebab..saya pernah rasa ayam penyet yang lagi sedap kat KL ni..antaranya ialah Wong Solo kat Taman Dagang..Ayam Penyet dia memang Power! *sedap sehingga menjilat tulang!* hik! itu saya boleh bagi rate 5 out of 5..then the second one is ayam penyet kat D'laman..kedai ni ..kedai kampung jek..tapi..memang second after Wong Solo..serious!..memang sedap..plus harga dia murah! boleh tambah nasik sampai kenyang..tapi saya tak pernah lah tambah nasik hik!..yang ni..rate dia 4 out of 5! sambal dia pun pedas and tak manis..sup dia pon sedap...itu yang saya suka..lokasi kedai ni ialah di belakang Balai Polis dekat dengan Ong Tai Kim..Gombak..so..kalau kira tempat makan ni..ialah tempat lepak budak budak UIA dan BMI..memang saya selalu pergi sinilah...

ok..untuk AP pulak..ayam dia...ok..sambal dia..tadi saya tak tau la kalau memang macam tu rasa dia kat Sri Gombak ni..sebab before this saya makan kat Nilai..tak ada lah rasa macam tadi..sambal dia macam ada bau sikit..bau lada yang tak fresh.. tapi smashed dalam sambal skali and sedikit manis (maybe nak overcome rasa pedas tu)..kremes dia sedap..rasa ayam dia OK..sayur dia pon ok..cuma dia kurang  kat sambal sikit..overall..puas hati..dah 'burrp' pon..alhamdulillah....ok..itu sahaja entry terakhir untuk June 2011 dari saya..(^_^)..kita jumpa pada bulan depan ek? *padahal bulan depan tu esok jek* hak hak hak hak..wassalam..




*hugs*




p/s: kalau ada restoran ayam penyet lain lagi..sila rekemen kat saya yek? saja je mahu menambah collection tempat jalan jalan cari pasal hik!..(^_^)v






No comments: