Wednesday 8 June 2011

'perkara' (posted on 03.04.11)

post kali ni..is just for the sake of sharing with my readers..(if i'm having 1)...well..ini kerana 'satu perkara'..
perkara yg apabila di hadapan dikatakan tiada problem..tetapi apabila di belakang..pelbagai umpatan dilemparkan..termasuk perkara melaga lagakan orang..alhamdulillah..kami sebagai kawan lama..masih percaya sesama sendiri..
walaubagaimanapun tohmahan yang kamu mahu lemparkan kepada kami.tetapi ..kami mempunyai kepercayaan yang mendalam sesama sendiri...
kami fikirkan perkara yang terbaik buat kamu..tetapi kami disalah ertikan..apakah yang kamu semua cuba tampilkan sekarang? salahku..dan keburukanku..salah kawanku...keburukan kawanku..tetapi pada masa yang sama..kamu mahu meminta pertolongan dari kawan lamaku itu..dengan meburukkan diriku di hadapan kawan lamaku..adakah kamu berfikir sebelum bertindak?
barangkali..kamu merasakan kawanku itu mengatakan yang buruk shj dihadapan kamu kerana kamu bersama mengutuk ku dihadapannya dgn harapan bahawa kawan lamaku itu akan mempercayai kamu...kamu tahu atau tidak?? itu kawan lamaku..yang aku sudah panggil sahabat! kamu faham?
bagi susu dibalas tuba..jika 'perkara' yang diberi dianggap beban dan bakal menjadi masalah bagi kalian..maka..boleh aku katakan..kamu tidak layak berada di dalam organisasi ini..TQ!..kerana..itu adalah 'perkara' annual yang kami boleh lakukan walaupun kerja kami disuruh edit hampir tidak tidur..dan banyak lagi 'perkara' yang kami boleh buat selain dari benda benda itu..benarlah kata kata sahabatku it..
'dah bodoh..sombong pulak..x tahu..tapi x mahu tanya..dah tanya..mahu kutuk orang pulak...x ke namanya itu berjalan dengan mata terbuka tapi melanngar tiang yang visible?'
cukuplah untuk kali ini kamu menikam diriku ini dari belakang..kamu jaja namaku di hadapan sahabatku..kamu kutuk diriku di hadapan rakan rakan sahabatku yang sebenarnya tidak tahu menahu tentang diriku..kamu berdrama apabila ditanya itu dan ini..kamu menyalahkan aku itu dan ini..tapi kamu sedar atau tidak? sebenarnya..kamu menggali kubur kamu sendiri..sudahlah..cukuplah...mungkin dengan orang lain..kamu boleh buat perkara sebegini..tetapi dgn diriku..aku sudah serik dan jelek dengan perangai kamu yang barangka
li aku sudah boleh menjangka steps yang bakal kamu pilih..kenangan antara aku dan sahabtku telah
tercipta semasa zaman kami lagi..tetapi..kenangan bersamamu..hanya ada satu faktor shj..mungkin boleh ku katakan ..kamu mahu berkawan dengan ku kerana priority aku di dalam organisasi dan kerja part time kita..boleh ku katakan..'influenceku' yang kamu hadapkan?..maafkan aku kerana berfikir sebegitu...kamu yang membuatkan aku berfikir sebegini..

sekarang..aku tidak mahu pandang belakang lagi..i will not cry over that split milk that u have poured
intentionally....if u want me to act maturely..and as a sister..YES..i will do it..i think that i've loosen up too much with u guys..n i think..it is the time for me to tie it tightly...enough..and it is enough..
TQ for this kind of thoughts that u guys have given me..it's the thought that counts! REALLY..

No comments: