Tuesday 2 August 2011

Bilik Saya dah Tak Selamat Dah!

terkejut..pagi tadi..bangun...sebab ada bunyi kok kak kok kak kat pintu...tak ada bunyi ketuk and bunyi salam...ambe ni..dohla duduk sensorang dalam bilik ni...lepas tu..tidur lambat pulak..so nak menqada' tidurlah kerjanya pagi tadi...

tetibe...rasa pelik...kok kak kok kak..saya duk tunggu tepi compartment...gedegannngggg! pintu terbuka...muncul muka seorang lelaki...TECHNICIAN rupanya! kuang asam sungguh! ketok lah pintu dulu...or bagi salam KUAT2 macam deme buat sebelom pose..

deme datang dengan orang Pest Controller.nak sembur ubat semut....sebenarnya...memang bilik saya dah tak selamat dah...banyak gila semut!...baru ingat nak beli ubat semut..tapi..Allah dah dengar suara hati saya...alhamdulillah...actually...before this tak macam ni pong..semenjak orang cuti ni..sesemut tu semua tak ada tempat kot nak pergi..dia datang lah melawat kat bilik saya nih...hik! (^_<)

ok..berbalik pada cerita Technician tadi...dia pong terkejut...saya pong terkejot! dedua ter menjerit! pastu dia cecepat tutup pintu (ibarat macam nampak vampire) and said "sorry sorry sorry"...naik lori ah beb! tak pong ce kamu nyanyi lagu Super Junior Sorry3x siap dengan gaya lagik....hahahahahaha...baru wa maafkan lu!.cecece...gurau je bang...

pastu dah sudah...terus dia pong mintak izin nak masuk...memula dia masuk..dia nampak buahan yang saya susun kat sinki..memang boleh buat main dam (-_-)"..sebab banyak kan buahan yang saya beli...tau tak apa yang bebudak tu cakap?

"buah? banyaknye...ni bulan puasa nih..." motif? sengal...memanglah bulan puasa bang oi...kalau dah puasa..biar jeklah buah tu buat display kat sinki tu..ape daaaa.....maybe dia terkejut kot tengok buah banyak macam tu and saya duduk sensorang...hahahahaha...whateverlah bang...

ok...kamu semua nak tengok gambar semut yang datang hurung plastic beg yang ada plastic roti? ngeri and geli...betol...tak tipu...



plasticnya saya dah buang..maka tinggal semut2 ni sahaja..GELI DOK? *sila seringai sekarang*




maka...sekarang..saya boleh isytiharkan bahawa bilik saya sudah tidak selamat...sebab? sebab semut nih...tapi tadi dah ada Pest Controller datang...hopefully sesemut ni vanish ye...insyaAllah........tak larat asyik duk lap jek kamu semua...hahahaha

buat abang technician...lain kali..bagi salam KUAT2 dulu ye? macam dolu dolu...so kami alert...walaupong cuti..block ni ada orang...especially yang jadi kelawar di siang hari..wajib ada...so kalau kamu bagi salam..barulah kami rasa ready, selamat and sempat menutup aurat dulu...TQ (^_^)

itu sahaja bebelan saya untuk tengah hari ni...kalau ada masa...saya update lagi...jangan bosan ye dengan saya...hik! (^_<)v TQ sudi baca!






*hugs*
selamat berpuasa!...






p/s: semalam kaki ayam tak dok..hari ni ada dok?

No comments: