Sunday 7 August 2011

dulu bolehlah aku nak tolerate! sekarang dah tak boleh dah! melampau betul lah ko ni!

takut tak baca tajuk saya? rasa macam orang gila amuk kan? memang pong! saya rasa nak mengamuk dengan kucing! ye K.U.C.I.N.G! SANGAT!!!!!!!!

nak tahu kenapa? sebab? sebabnya..............................dia ceroboh bilik saya! (salah sendiri tak tutup tingkap(-_-)") kalau kira dalam bilik saya memang tak ada apa yang kucing2 tu boleh makan...ada maggi kering kontang and mok tang yang dah nak kena buang...plus Choc bar (half and bar Besar)..

kisahnya..saya pergi Iftar kat Cafe Aminah Maghrib tadi...makanya lama lah..dah duduk berborak lagi kan? tup tup balik bilik, buka compartment...tetibe..nampak maggi and Chocolate tu terbukak and beterabur! GERAMNYEEEEEE.......

gamaknya kucing2 kat sini memang makan untuk survival kan? kenapa saya cakap macam tu? sebabnyaaaaaaa...CHOCOLATE saya...dimakannya sebanyak 6 ketul daripada half bar yang besar tuh! elok plak dia makan macam manusia! takdek rongak ke ape...elok2 dia buat petak shape kat Chocolate tuh! tak pernah lagi saya dengar kucing makan Chocolate!

second, dia bukak Maggi yang saya baru beli...dari pek besar, dia koyakkan and kuarkan sebungkus! and teraburkan semuaaaaaaaaaaaaaaaaaa....haishhhhhhh dalam hati ni rasa geramnya lahhhhhhhhh pffffffftftftftftftftftftftft!

dahlah panas2 balik...nak solat...kena bersihkan semua dulu! pastu...duk belek belek bilik..tengok kat alas getah tepi katil yang macam puzzle budak2 tu...hmmmmmpppphhhhhh! ada kesan dia 'asah kuku' dia kat situ! lagi bertambah membara lah hati nih!

tapi memang kucing2 kat sini dah biasa diberi makan oleh Cat Lovers kat sini...masalahnya...saya hanya suka pandang dari jauh jek..and tiada interest untuk manjakan depa...and depa memang tak pernah masuk bilik saya..agaknya..maybe recently..kawan saya datang bilik saya and tidur sini for 5 days..and dia suka main dengan kucing2 tu...and i think that's why deme berani masuk bilik saya...

memang tak boleh bagi muka...

untuk mengelakkan kegeraman saya pada kucing2 tersebut...maka saya kemaskan semua...and pergi ambil wudhu'....bila dah berwudhu' baru rasa lega...dah solat lagi bertambah lega...plus positive thinking....MAYBE sebungkus Maggi yang dibuka tu bukan untuk saya...dan Chocolate yang separuh bar tu pong bukan ditakdirkan untuk saya...kalau saya makan..mungkin saya akan sakit...kan? so saya harus redha dan bersyukur dengan segalanya...(^_^)



peringatan untuk diri sendiri...lain kali...SILA TUTUP TINGKAP ye Cik Sha! (^_<)V

ini kesan 'asahan kuku' kucing2 tersebut (-_-)"



*hugs*




p/s: Sorry ya Cat Lovers...saya marah pada kucing hari ni...tapi saya bukan manusia yang mendera binatang...saya hanya marah sahaja...(^_^)




No comments: