Thursday 4 August 2011

Tak Paham lah..

Hari ni berbuka dekat luar..bcoz my friend nak terawikh kat Masjid kat Wangsa Maju tu..before that..kami nak p JJ ..nak cari buku..then pergi beli foodie..

Masa nak beli foodie...emang satu hal lah..dah ramai..tu memang tak kisah..dah lumrah puasa...tapi masa nak cari seating...

MasyaAllah..penuh dengan Chinese..boleh dikatakan satu section tu penuh dengan dia orang..fuiyohhhh..dalam hati.."Siapa yang nak bukak pose nih"...memang ramai...soooo ramai.. Sampai my friend dah jeling jeling kat dia orang...tetiba ada sorang makcik ni mencelah.."dah tahu orang nak bukak puasa...tak payahlah datang time ni,kan?" ...kawan saya dah
Menyenget dah mata duk tengok2..

Waktu tu memang dah almost nak berbuka puasa..tempat memang penuh..kawan saya pulak tak order yang take away..

Sooooo..apa lagi..saya sigung sigung kawan saya..and cakap kat dia..jomla tumpang meja orang kat food court tu...mesti ada kosong utk kita..

Dengan slumbernya..saya tarik my friend..slumber jugakla minah tu kelek tray McD dia....muahahahahaha...and alhamdulillah..ada satu seat kosong sebelah satu Muslim family nih..syukur sangat..(^_^)

Selamatlah kami berbuka puasa kat situ..kenyang dan sempat naik MPH balik and beli buku lagi..alhamdulillah..

Moral of the story...kalau tak mampu menentang badai Iftar di luar..baik tak payah keluar..sebab? Time berbuka tulah time paling mencabar..sangat..chinese yang ada kat sana..dia orang memang dinner time tu..tak boleh nak salahkan deme jugak..Timing deme cam tu utk dinner...

Dari kita kempiskan dan kuruskan pahala puasa kita..baik kita diam..and positive thinking kan kawan2? Dan alhamdulillah..dapat Iftar dengan tenang..

Anyway..jawapan kepada gambar dan soalan di atas ialah.....walaupun saya adalah seorang mix aka kacukan..tiada maksud kita harus diskriminasi kaum lain..tiada guna kita tunjukkan rasa protes..tiada guna kita membuat muka dihadapan orang lain..seharusnya..pamerkan teladan yang baik...insyaAllah..akan dibalas baik..

Sudah faham kawan2? Jom kita berterawikh (^_^)V

*hugs*


P/s: ringan jugak ye perut ni bila telan sushi jek...hik!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: