Saturday 6 August 2011

@MYPerodua Tweckbot is a reality!

yeeeehaaaaaaaaaaaaa...alhamdulillah....apeda start belog dengan "yeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaa" tuh! muahahaha...oklah...rini nak membebel pasal Perodua Tweckbot! muahahaahhaa...suka suka suka...tahu tak kenapa? sebab? sebabnya...Perodua Tweckbot datang sini! hik! (^_<)


saya dah cerita pasal ni in my previous post...tak caye? tekan sini


dan saya pong addlah dia orang dalam account Twitter saya...and they mentioned their location ada dekat Wangsa Maju! dekat dok? apa lagi........saya pong Tweet lah mereka balik...and they asked me to DM kat Twitter dia orang....masalahnya...kalau dia tak follow kita kat dalam natang Twitter tu..memanglah kita tak dapat nak DM depa...ye dok?

eh kejap..mesti korang semua terpikir2 apakah DM tuh? (bagi yang tak ada Twitter account) DM tuh Direct Messsage..so saya Tweet mereka dengan menyatakan bahawasanya...@MYPerodua tak follow saya..so that..saya tak dapat nak Tweet mereka balik...

one hour later, they tweeted me...and followed me! muahahaha...suka suka suka...bagus! and i DM-ed them, gave my location, and details...

keesokan harinya...depa pong call saya...tanya boleh ke nak datang? my answer would be..OPKOS le!...so deme kata dah OTW...tetibe..deme kol and cakap...kita orang dah sampai..nak tunggu kat mana? dekat depan CFS nih! muahahaha...CFS? saya kat Gombak ler..maybe main name location tu sama...tapi biasanya orang akan panggil matrikulasi centre..kalau orang sembut nama penuh UIA tu..biasanya...itu adalah Main Campus...

kesian depa..terpaksa travel balik from PJ to Gombak...and alhamdulillah..they made it! I parked my car kat Health Centre, so they went there and gave that Car Check Service kat sana! ok..cukup membebel..jom kita tengok gambar! (^_^)






they were here! in IIUM...masa memula my friends tengok..depa ingatkan my car 'tak sihat'..then i explained lah...kenapa depa ada kat sini...it's for my FREE CAR CHECK! (^_<) so kamu tak payah pergi Service Centre...tapi depa akan datang kat tempat kamu PROVIDED....kamu ada TWITTER ACCOUNT..(^_^)










opkos the'll check on your engine..sihat ke dok..tua ke idok...air... coolant...











air battery kereta...amzingly..dia bukak dengan syiling 20 cent sajo!....saya ni duk susah hati nak bukak dengan benda umpil yang panjang gila tuh...(-_-)"









your gears, bumper, absorber, wipers- front and back









and angin capacity in your tires









and they'll give you this checklist...so..ada nampak remarks tak kat belah bawah kanan tu? haaaa...maknanya...saya dah kena tukar wiper saya...sebab? sebab my wiper tak wipes clearly...so ada blurry vision dan sangat bahaya tatkala hujan...









last but not least...natang nih! hik! (^_<)v terkejut saya bila naik kereta..and dapat menda nih! suka suka suka! hahahaha...anyway..TQ MYPerodua Tweckbot for coming here...and alhamdulillah...saya rasa lega..sebab condition kereta SIHAT! 





OK...i think that's all untuk repekan yang bermakna nih...a special thanks to MYPerodua! lain kali service percuma pulak yek? muahahahaha...



*hugs*






p/s:maintenance kereta bukan main2..

No comments: