Sunday 14 August 2011

Bowties- Sahur..


ting! entry pasal makanan...hahaha...seperti tajuk di atas..saya menggunakan Bowties Pasta from San Remo untuk sahur kali ini...kenapa makan pasta jek? hmmmm..sebab...sebabnya..semalam saya dah melantak nasi banyak gila...so..untuk avoid jadi gila nasi..maka iftar dan sahur kali ini..kita bedal yang simple simple sahaja..(^_<)


semalam saya Iftar-date dengan dia..hik! (^_<) berminat? sila hubungi saya..memang seriously saya telan banyak nasi semalam..and untuk sober up a bit..kita orang pergilah tempat ni..






errrrk...peti ais ke apa ni? muahahaha...seriously memang sejuk semalam..kami duduk kat sini untuk minum Coffee selepas makan nasi.....sebab? sebab coffee dia murah..Large= Rm1.70..mana nak cari? sedap dan panas...itu yang penting..











i chose White Coffee..(^_^)









overview Esso on The Run..I like <3! 


ok..itu serba sedikit pasal kisah semalam....ha..kisah Bowties kita..as for my sahur..saya nak makan yang itu jek la..sebab? sebabnya dah pasta jenis tu jek yang ada dalam bilik ni..hik!..

makanya..tepat pukul 11.30 PM..saya start memasak...(tak dok kerja kan?) bukan apa..saya dah lapar balik..sebab masa iftar tadi saya makan sikit sangat..takut tak larat nak buat terawikh..that's why saya makan sikit jek..tetibe tetengah malam ni..lapar lah pulak..maka..jom kita sahur untuk round pertama...(ada second round punya sahur ye..KURMA..hik!) (^_<)

ok..tak nak membebel banyak..jom kita tengok saya masak..kali ni..saya tak tunjuk bebahan...semua bebahan tu sama sahaja dengan yang previous recipe saya..tak percaya? CLICK SINI..memula saya nak masukkan telur..nak buat kelainan..tapi tahu tak kenapa saya tak masukkan telor? sebab? sebabnya...bila kita dah masak Bowties ni....dia jadik besar..a.k.a KEMBANG! hmmm..baru ingat nak masak sikit sahaja..sekali..hmmm..amek! banyak kot..



seperti biasa..tumis segala bawang..(saya suka banyak bawang) (^_<)V











ok..kenapa color dia keruh and nampak macam kabur? sebab? sebabnya..saya dah masukkan Tom Yum Paste..and nampak kabur sebab puyok ni berasaplah kawan kawan...mana ada orang memasak tak berasap kan? hik!









then kamu masukkan air..ikut suka hati kamulah nak kuah dia banyak mana...










bila kuah tu dah menggelegak..kamu masukkan Bowties yang dah masak tadi..jangan masukkan yang keras ketung tu..kang ada yang terkoyak tekak ...hahahahahaoh lupa nak bagi tahu..masukkan Black Pepper dalam kuah tadi before masukkan Bowties kita..










Tumbuhan..saya masukkan Celery an Cabbage..(mat salleh lah puloks)..then kamu gaul gaul sampai sebati..kalau boleh biarlah lama sikit..tapi jangan sampai hangit pulak..kenapa kena gaul lama? sebab? sebabnya...Bowties ni tebal..so nak suruh kuah dia meresap sikit dalam pasta tu..kenalah gaul lama sedikit...










tadaaaaaa.dah siap...kali ni..saya tak gunakan cili..sebab? sebabnya..esokkan nak puasa...mahu pedih perut ni nanti...(^_<)..owh..FYI..Bowties ni besar..dan saya menghadapi masalah mahu memakannye secara berjemaah di dalam mulut saya.kerana mulut saya ni kecik jek..(tapi suka makan) .maka kena ambil satu satu...









haaaa besar kan? merangkumi satu sudu besar..and sudu tu ialah sudu Korea yang panjang tu..sudu Korea kan lagi besar..so ce korang bayangkan lah betapa kembang semangkuknya Bowties saya ni...dan terasa sangat kenyang selepas menghabiskannya..nasib kamu pasta Bowties..kalau nasi lagi..habislah saya...(-_-)"



ok..i think that's all for my Sahur entry for today..nak sambung buat kerja balik..till meet then..kalau ada masa..silalah mencuba recipe saya yek? dan jangan lupa letak binatang2 yang halal dimakan..(^_<)v







*hugs*
TQ for reading my recipe for tonight (^_^)






p/s: nak habiskan jugak Bowties tu this week...

2 comments:

isha said...

x pernah makn pom.. sdap ker..

smileyeisha said...

sedap sedap..saya suka..boleh makan dengan cream cheese or spaghetti sauce..(^_^)