Thursday 11 August 2011

Cara Nak Remove Malware on Your Blog



ok kawan kawan....tadi masa saya nak buka belog saya...terjadilah satu benda...dapat Malware notification...nak tahu cammano rupenye..kamu  tanya pakcik Google..muahahaa...tak sempat nak save..sebab nak kejar terawikh..

ok then saya pong ketok2 lah pintu pakcik Google..tanya dia..cammano eh nak remove Malware..then dia bagi saya belog ni..KLIK SINI.  

kamu boleh ikut cara kat belog tu IF let's say kamu tekan "follow this blog" yang ada malware tu..IF kamu hanya letak address dia sahaja kat belog kamu...maka..cara dia..kamu remove kan lah address tu...

maka..hilanglah malware pada belog kamu...ok secara ringkasnya..camni..


  1. Sign In
  2. Klik Design kat Dahsboard
  3. then kamu Klik lah Widget yang kamu save Addresses belog yang ada Malware tu..
  4. Remove..
  5. and Save
  6. Done..

itu sahaja..dan alhamdulillah..saya punya berkesan...ape ape pong...selamat mencuba...(^_^)


*hugs*



p/s: hopefully Malware tu tak datang dah kat belog nih...

No comments: