Monday 18 July 2011

D'laman-Ayam Penyet, Ayam Bakar..DLL

in my previous post...saya ada banyak kali mention pasal Ayam Penyet D'laman kan? haaa...last Friday, after my UPM trip, we went there....walaupon saya dah kenyang.. ..but because of my promise with my buddies..mana boleh mungkir kan? selfish tu...(^_^)v.. soa..kami pong menapak ke sana secara berjemaah..ngeeee...(orang pergi Solat Jumaat..kami pergi lunch berjemaah) mula mulanya janji asal ialah dengan my Masters buddies...but then, ada sorang budak ni..sibuk je nak ikut..ngeeee...nama dia Wahidah....boleh panggil Wahid yek? (^_<)

actually budak ni sebenarnya dari Kuantan..kesian dia..datang sini sebab ada kerja society....kuang kuang kuang...so masa Friday prayer, kesian lah kat dia..nak duduk mana kan? Masjid opkos fully occupied.. so, saya pong apa lagi..angkut sajo budak ini..nak tengok gambar dia? jap eh..



inilah budak dengan nama Wahidah...(doctor to be)..



then..masa sampai kat sana..dah kira nak azan pertama untuk Jumaat hari tu..saya berharap owner kedai pergi solat Jumaat..tetapi..masa saya sampai..dia still ada kat situ..padahal..ada kereta..masjid dekat sahaja..masuk short cut short form pong boleh sampai cepat...sedih saya....sebab yang buatkan air ialah dia...saya tak keruan dengan orang macam ni..nak ditegur..bukannya muda lagi..dah boleh jadi pangkat atuk..bukan orang luar..orang Malaysia..negara Islam lagi..tapi..itu lah..macam dalam lagu Raihan..Iman Mutiara..."iman tak dapat diwarisi..dari seorang ayah yang bertakwa...ia tak dapat dijual beli..ia tiada ditepian pantai.." 

jika dikatakan mempunyai keuzuran..siap boleh hisap rokok ..dan buatkan air lagi..tang mana uzurnya kan? selepas dia sudah menghantar air ke meja kami...saya berdoa lagi supaya dia pergi Solat Jumaat pada hari itu....alhamdulillah sudah tidak nampak bayang...borak punya borak..punya borak dengan my buddies...sampai pukul 2.30..ingatnya mahu ke sejid untuk Zohor..usai borak..bangun untuk basuh tangan...masyaAllah...ada rupanya kat bahagian belakang kedai..elok duduk dengan dua orang lelaki muda..sedang berborak borak diiringi kepulan asap rokok...masyaAllah..malu...

dia senyum pada saya..saya doubt mahu membalas senyumannya...bagi saya..baik saya buat ia tidak wujud di dalam kedai itu..saya buat tak nampak..dia lalu depan saya pong saya kalih pandangan ke tempat lain..itu sahaja yang termampu saya buat..biar dia segan. biar dia malu. walaupun saya tak berkata apa apa..tetapi, saya tahu, dia faham body language saya..jadi..mari sama2 kita doakan pakcik ni berubah ye? together with the other two men...insyaAllah..*prays*...


**************************************************************************

ok..habis entry emo..sambung dengan  cerita ayam penyet and bakar kite ye...ngeeeee.....haa...dah sampai kat sini..apa lagi..order la...saya yang jadi waitress..sebab dah biasa sangat datang kedai ni..hahaha..anak dia pong dah jadi macam anak sedara sendiri..duduk dukung and main main....suka suka suka..before that..jom kita kenal kenal dulu..siapa my Masters buddies ni..jeng jeng jeng...



siapa tu? dari jauh..sorang baju hijau..sorang lagi tudung biru...jom buat close up!




inilah budak budak cerdik tu!..hehehe...kenal dia orang daru UG lagi....dan masa PG ni..semua kelas kami sama..maka habis thesisnya pong insyaAllah..sama..ameen..*prays*..yang in Blue Syria tudung tu ialah Nik Zuraihan..dan yang in Green Tudung and Kurung tu..ialah Amira.. still single and avilable lagi semuanya...berminat? contact saya ye....hik! (^_<)




ini adalah budak yang baru balik dari UPM..record dunia sendiri..masa ni dah 27 jam tak tidur...tapi masih elok tercacang....*bongkok sedikit tanda mahu tumbang*...(-_-)"



haishh...cam-whore dulu sebelum jalan...




inilah salah seorang anak owner kedai ni...nama diberi Marshanda..so cantik!.. (^_^)..seorang lagi...namanya Adam Muhammad...baby..baru masuk 3 bulan kot..handsome! *mata saya macam dah senget2.. lagi tanda tanda mahu tumbang..*



set Ayam Penyet




Tom Yum pedas and masam! ini *thumbs up*..memang kena betul dengan tekak kami..




ok..ini menu baru bagi saya..terliur tengok Mama makan..maka Amira order..ini Ayam Bakar...rasa dia...*gedebommmmm*  tak cukup thumbs up..bagi toes up skali...seriously sangat sedap..pedas2 dan manis..tapi manis dia tak over..itu yang saya suka..soooooo sedap...*kecur ayaq lioq* la pulak... ok..jom kite tengok close ups segala lauk pauk kawan kawan saya ni..




Ayam Bakar - Miera




Tom Yum Masam Pedas- Nik




Ayam Penyet- Wahid..




and ini adalah wajib kalau saya datang sini...nama dia Ba'awan..orang orang kampung saya panggil Jemput Sayur- favorite my  family..buat semangkuk besar..goreng..habis dalam hari itu jugak..dasat dok? LOL...owh..btw, Ba'wan ni sedap dicicah dengan sauce yang Mama (wife owner kedai ni) buat...tapi saya tak makan la..dah kenyang..kang ada yang termuntah..saya ambil strong Nescafe lagi..supaya boleh stay awake..



while waiting for the meals to be served..i snapped pixs mereka..yang nik pegang tu..ialah air  X-tra Jos...favorite saya juga...later..dah abis sappeddek..maka kami terus ke Masjid Salehuddin al Ayyubi..(if i'm not mistaken) for our Zuhr prayer...




ayu seh...anak sapo ni?




dan kami cam-whore lagi after the prayer...




ini dia budak yang Jerawatnya mengganas..nampak?...membuatkan hidung saya nampak seakan kembang kuncup semacam sahaja...pffftttt..




ini adalah percubaan untuk melihat...kenapa mata kami tak boleh fokus dalam cermin macam ambil gambar biasa...aisehhhh...ada tips? LOL..


after that..dah siap mengadap yang Maha Esa..maka kami pong pergi FnC lagi....huahuahuahua..dan mereka semua pong apa lagi...mencari barang brang yang perlu dan tak perlu...hik!...balik je dari kedai tu...saya tumbang sekejap untuk 15 min...*ampagas*...kejap sajo? hahaha...tak puas hati...tapi...malam tu memang tucked in awal la..sampai ke esoknya pong still ngantuk lagi..no wonder la jerawat mengganas dan muka hilang shape..sebab saya dah insomnia for 2 weeks..tapi later...elok je cycle turned to normal..maka elok  muka..mata and  segala jerawat pong kecut..alhamdulillah...so..siapa yang mahu muka bold and bertepek pimples macam saya..sila jadi pengidap insomnia tegar ye.....hiks! (^_<)




*hugs*



p/s:saya bungkus ayam bakar bawak untuk dinner..and dapat ba'wan free ..sebab? Wahid tinggalkan dalam kereta..yeay!..*jumps*










No comments: