Friday 8 July 2011

rentung dalam bilik!

kononnya..malam ni pasang aroma therapy candle for the sake nak halau nyamuk..plus menambahkan kesegaran di dalam bilik ni...

tup tup..amek! rentung!..tak pernah pernah den wat jadi camni eh...

sebabnya ialah...sebabnyaaaa....sumbu asal candle ni rosak....mula mula...ok lagi bakarnya..tup tup..tengok..terpadam..

so saya dengan gaya Minah Gyvernye..ambil kapas muka (skill datang dari mana saya pun tak tahu)
 ..then pintal pintal..ala ala sumbu gituh..then masukkan dalam candle yang dah tukar jadi wax tu..dengan harapan..functionnya sama dengan sumbu lilin tu..

mula mula bakar..ok lagi..tup tup..bau HANGIT!..and rasa..panas2 kat kaki...

intaila kat bawah meja...fuyooooo..api mebara bara...nasib tak terbakar tikar getah cek! kang masuk dalam paper pulak.."seorang pelajar..mati rentung di dalam bilik sendiri" haish..xmo..xmo..xmo (kang orang kata depression)..

ape lagi..pergi la tiup sekuat hati..*bukan tiup lilin birthday ye*..(-_-)"...dan..maka..dengan itu..terpadamlah sudah api..dan meninggalkan aroma yang sangat hangit!..

terus saya pun buatlah investigation..tikar getah saya rentung kerana bekas candle kecik tu..menghangitkannya.. ...mujur sempat padam..kalau tak..habis merebak kan? *selamat*...



nampak tak sumbu kecik tu? haaa..yang tu lah yang tak function pada mulanya..so yang besar tu ialah sumbu yang saya buat sendiri..*api membara bara beb*, saya placekan kat bawah study table saya..tetapi setelah kejadian hangit tadi..maka api dipadamkan....apakah resultnya? amek! rentung bekas tu beb!..*nasib si budak cuai* (-_-)" dan meninggalkan kesan mendalam pada tikar getah saya...*phew* (6_@)! kesian tikar getah saya..tengah tengah malam Jumaat ni lah kamu ternoda..*geleng geleng kepala*..so..sekarang..bilik saya..diharumi dengan bau HANGIT ye...*anggapla saya terkena panggilan hangit ye...*..(-_o)'....itulah kisah rentung di dalam bilik...moral of the story..jangan jadi macam budak sha ni..*pesanan khidmat masyarakat oleh- shahidahmansor.blogspot.com* <--sayalah tu..(^_<)v



*hugs*



p/s: lain kali..harus letak atas kaca or tin yang kukuh..bukan tikar getah ye cik sha..(-_-)"

No comments: