Monday 25 July 2011

semua Orang ada benda ni...




kan? semua orang mesti ada benda ni..tahu tak ape itu? ngeeeee.....TO DO LIST.....

betul tak? antara obvious ataupun tidak...antara boleh well organized dalam kepala ataupun berterabur..antara hendak tulis ataupun just go with the flow..


jika orang seperti saya..saya ni jenis yang harus ada To Do List ni...sebab? sebab saya ni pelupa...suka missed out..suka ter'over' go with the flow...sampai kadang kadang To Do List saya di abaikan...*geleng kepala* anak sapa la ni?


benda ni adalah satu keperluan jika saya ada banyak perkara yang wandering dalam kepala...so nanti akan mixed up...so ini adalah solution saya untuk move in an organized manner..*adakah selama ini saya move secara berterabur?* agagagaga...jawapan kepada soalan tadi ialah TIDAKKKK......kononnya biasanya jika saya tidak bersama To Do List ni...saya akan cuba untuk memorize...tatapi........selalu missed out *dushhh!*...dan bila dah sampai bilik....mesti ada dialog ni.... (-_-)"




"ala....terlupa la nak buat ni..."


or


"ish...macam mana boleh terlupa bawa turun benda ni?"



or part paling teruk



"hmmm.....tak apa lah..esok...malas lah nak turun hari ni.."






betul tak???





so..in order to prevent this from happening lagi.....maka To Do List adalah harus ye...so tak ada la left out barang ke..appointment ke..booking ke...printing ke...or apa apa sahaja yang penting..(^_^)v


ok before we proceed with my To Do List..jom kita tengok orang lain punya form untuk To Do List ni..







biasanya To Do List saya macam ni..*tulisan pong lebih kurang*....










sometimes you can have colors in you To Do List in order to have different focus for each list written...











tapi jika dah malas sangat....saya akan tulis sesingkat macam ni...one word or two words sahaja....muahahahahaha...lepas tu..pandai pandai lah 'elaborate sendiri' (^_<)












ada juga yang panggil as 'Check List'...ye lah..nak cek apa yang dah buat dan tak buat lagi...












tapi ada juga yang advance! buat dalam phone...lepas tu ada keluar bunyi untuk reminder tu...best dok? meriah jek...nak buat task pong ada music celebrate...*bliss*...tapi..untuk manusia seperti saya yang suka buat 'Lucky Draw' dalam beg....maka..ianya tidak applicable...silap2 tercedera phone tu masa tengah buat Lucky Draw...kan? hik! (>_<)











dan untuk yang jenis ni...isn't this tooooooooo cute? wahhh....ni boleh pleasure kan mood kita..bila tengok kertas macam ni..siap ada hiasan lagi...momentum nak buat kerja pong boosted kan?




tapi..untuk saya...cukuplah yang macam ni..tangled, sticked...dan bukan sehelai2...sebab? sebabnya...kang ada yang tercicir...lepas tu..mula lah hilang arah...kan? hahahaha...*nasibbudakclumsy*




mini Diary or mini Note book and Easy Tear notebook...





mini Diary adalah senang untuk ditulis dan sesuai degan size tangan *anak gajah* ni...

mini Notebook..senang nak bawa especially if saya pakai sling bag

Easy Tear notebook adalah untuk To Do List yang harus diberikan kepada orang lain...so senang nak hand over..buat dengan bunyi ni jek "zappp!" betol dok?

dan To Do List saya untuk hari ini ialah:



  1. Library- Renew buku
  2. CPS- Renew Matric Card
  3. Post Office- Post parcel mak
  4. Printing- Milk a Deal Coupons
  5. Lipat Baju <- soooo pemalas kan?
  6. Reminder for Br. Ami..












so...what's yours? jom share...(^_^)




*hugs*
so let's solve the riddles!
hwaiting!





p/s: jom kita kemas apa yang patut bawa dan siap siap kan diri sekarang...

No comments: