Tuesday 12 July 2011

Facebook..perlu ke tak perlu?





saya masih dalam mode 'deactivate' bagi Facebook saya..
sampai sekarang saya masih confuse..
kewujudan Facebook dalam hidup saya..perlu ataupun tidak..
masih ragu ragu..sebab dah banyak 'scars' terpalit pada diri ini..
bila ter'reactivate balik'..
'parut' tu ...the 'pain' occurs.
tapi..dalam hidup ni..
takkan kita nak 'please' semua orang kan?
susah tu nak 'please' semua..
makin kita pergi jauh..
makin kita tinggi..
makin kita tua..
makin banyak dugaan yang bakal kita lalui..
kalau tidak..
semua tu tak bolehlah kita jadikan pengalaman dan pengajaran kan?
tapi..hati saya masih tak kuat lagi untuk 'reactivate'kan FB saya..
ada blog dulu pun..
saya delete..
hahaha..*gelak sekarang*
sekarang baru hidup balik blog saya ni..
alhamdulillah..
dah dapat sedikit kekuatan..
untuk harungi dan hidup dalam laman social dan cyber ni..
apa apa pun..
nanti dah sampai seru..
saya akan 'reactivate' balik FB saya ye..
so kepada kawan kawan di luar sana
yang miss saya 
dan tertanya tanya adakah saya delete FB
ataupun 'block' korang semua..
jawapannya hanyalah pada number satu..
saya Deactivate FB saya..
tak pernahnye saya nak block orang 
menyampah macam mana pong..
kamu semua tetap pernah baik dengan saya..
dan jadi kawan saya..
saya takkan lupakan kamu semua..
temporarily..
belog ni jadi pengganti FB
nanti kalau dah reti nak jaga FB dan Belog..
maka saya akan laksanakan kedua duanya..
*macam jaga anak pulak kan?* hik! (^_<)
insyaAllah..
ameen..
doakan saya tau..





*hugs*






p/s: nasibla FB..saya mahu merajuk dengan kamu dulu..hik!


8 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

sama la...

kadang2 fb tu leh pecah belahkan orang la...dk asyik kata mengata dalam fb..

dulu ila pernah nak tglkn dunia fb jugak..hurm..tambah sedih bla xbf block kita...uhuhu..T_T

smileyeisha said...

jangan sedih2 ye ila..semua tu dugaan untuk kita jadi lagi matang..sha pon rasa..sedih bila tengok FB sendri tak ada..kan? padahal skrg ni .dunia tanpa batasan..FB tak ada..macam ape jek..tapi inilah pilihan yg sha dah buat...alhamdulillah hati tenang..Twitter and Blog pon dah cukup untuk sekarang..sampai seru..Sha 'hidupkan' balik FB tu..

Anonymous said...

mmg lah...family bleh pecah belah...block n remove frens..mcm mane tu...tapi atas org jgak sebenarnye if dapat atasi n fahaman ayat tu mmg perlu jgak...sbb kita manusia..bkn robot..cepat tersinggung..jadi pengolahan tatabahasa tu amat perlu...

smileyeisha said...

betull..pengolahan wordy kita..kena jaga sensitiviti masyarakat..kalau rasa tak boleh face..baik ambil tempoh bertenang buat smenetara waktu..macam yg saya buat..ngeee...

Anonymous said...

tu lah...kalo nk target kat org tu...jgan lah too obvious..or tak yah ade langsung..sbb fb nie sma org leh nmpak..even kta tak online pn org bagitau...kita nie sapa sgt lah kn, tak pernah wat salah ker???jadi nk post something kat wall tu beringat2 lah masa depan kita kn nnti...ingat..

smileyeisha said...

anonymous: mcm ada pengalaman jek..tapi tips and tricks tu berguna juga..noted..TQ..(^_^)

oktafia tamma said...

hi ena, hope you still remember me.. we are same class in level 3000 celpad IIUM.. miss u.. by oktafia tamma.

smileyeisha said...

hi Oktafia, this is not Ena, but this is Shahidah, iwas with you during our Pre- sess class ^^ btw, how're u doing?